TRAIN
en haal het maximale uit jezelf!

HERBALIFE EN SPORTVOEDING

Omdat mijn bedrijf "Danny's Voetbal School" heet, kan de sport (voetbal) natuurlijk niet ontbreken. Maar veel ouders -en vooral kinderen- denken dat ze beter worden als ze hard trainen. Natuurlijk klopt dit ook wel, maar slechts gedeeltelijk...

Wat veel sportende mensen niet weten, is dat 20% training is en 80% de juiste voeding. De voeding die jij inneemt (voor- tijdens of na het sporten) is vaak bepalend of je de gewenste resultaten behaalt. Natuurlijk is de training ook ontzettend belangrijk om je de technieken en tactieken eigen te maken, dat doet de voeding (helaas) niet voor jou. Daar zijn de trainers en de sporters zelf voor verantwoordelijk.

Als je sport, dan verlies je vocht (vooral zweet). Wat je dan weinig sporters ziet doen, is dat vocht weer aanvullen. Veel trainers weten dit niet en hebben dus geen bidons bij het trainingsveld staan. Als de trainers dit wel hebben, hoor je spelers vaker zeggen tegen de trainer: "Ik hoef niets te drinken, ik heb geen dorst.'' Maar een sporter moet op dat moment ook niet heel veel drinken, maar juist een aantal slokken om het vocht weer aan te vullen. Hierbij is water uiteraard altijd wel goed. Een goede, verantwoorde sportdrank kan dan vaker net het verschil maken.

Ben je door dit feit nieuwsgierig geworden of wil je gewoon meer informatie?