TRAIN
en haal het maximale uit jezelf!

Huiswerkbegeleiding of begeleiding van sociale emotionele ontwikkeling

OP ELK ONDERWIJSKUNDIG GEBIED

Van maandag t/m vrijdag heeft DVS de mogelijkheid om je kind te helpen met:

- 1 op 1 begeleiding met rekenen, taal of begrijpend lezen
- Het plannen en structureren van het huiswerk
- Helpen om toetsen en proefwerken te leren
- Brugklas training: hoe maak ik de overstap van groep 8 naar de brugklas?
- "Ik zit nu in de brugklas, maar kan mijn draai niet vinden." en "Ik zit totaal niet lekker in mijn vel."

SOCIALE EMOTIONELE ONTWIKKELING

- Wanneer een kind faalangst heeft of erg opziet tegen een bepaald probleem
- Een kind wordt op school gepest en weet zich er geen raad mee
- Je kind heeft AD(H)D, PDD-NOS of Asperger
- Je kind heeft moeite om zich te concentreren op school of thuis
- De ouders zijn gescheiden en hier heeft een kind nog veel moeite mee
- Je kind is erg snel boos, verdrietig of vertoond vreemd gedrag
- Een kind heeft moeite om structuur aan te brengen op school, maar ook thuis
- Je  kind kan niet echt vriendjes / vriendinnetjes maken
- Je kind heeft weinig zelfvertrouwen of een klein duwtje in de rug nodig

STOELMASSAGE OF ONTSPANNINGSMASSAGE

Je zult je afvragen wat een stoel- of ontspanningsmassage nu te maken heeft met school? Dit zal je niet snel verwachten, maar eigenlijk heel veel. Als een kind nu erg druk is of met heel veel dingen tegelijk bezig is, dan raakt zijn hoofd vol en is ook een kind gespannen. Als dit kind dan nog veel huiswerk moet maken of veel leerwerk moet verrichten, dan lukt dat vaak niet meer. Is dit een langere periode dan raakt hij gefrustreerd en daarna lukt er niets meer. Steeds meer kinderen hebben hier last van, omdat hun agenda steeds voller wordt en ze dus meer moeten doen.

Daarnaast zijn alle prikkels om hun heen ook niet goed. Ze zitten steeds meer achter een spelcomputer of mobiele telefoon, waardoor ze te veel (slechte) prikkels opvangen. Ze krijgen steeds meer last van hun rug en nek, wat ook nog hun groei belemmert. Als kinderen een toets- of proefwerkweek hebben, dan zijn veel kinderen daar gespannen voor. Zeker als je er niet zo best voor staat. Door deze spanning is het voor veel kinderen haast onmogelijk om goed te presteren. Hierdoor halen ze meestal nog slechtere cijfers. Als je ontspannen en "chill" bent, lukt dat veel beter. Hierdoor heeft een stoel- of ontspanningsmassage erg veel met het onderwijs te maken. Als hij dan een ontspanningsmassage heeft gehad, loopt het kind weer fluitend naar buiten. Hierdoor verbeteren de prestaties op school.

WERKWIJZE

Neem contact op met DVS en leg de hulpvraag voor. Daarna maken we een afspraak en er volgt een intake waarin de hulpvraag wordt besproken. Met andere woorden: hoe kan DVS je kind helpen? We stellen een plan van aanpak op en daarna bespreken we de prijs. Dit geldt ook voor een massage. We bespreken kort waarom de massage is, de duur en de prijs. Maar zeker ook waar de massage zal plaatsvinden. Als je het prettig vindt, blijf je tijdens de massage in de massageruimte of je blijft in de buurt. Dat is allemaal geen enkel probleem. Wil je dat de massage bij jouw thuis plaatsvindt? Ook dit is geen probleem...